Ga in MijnCaptain naar de datum waarop je verhinderd bent. Klik achter jouw naam op de pijltjes. Dan kom je in een nieuw scherm en krijg je de vraag: Met wie wil je jouw funtie ruilen?
Dan zijn er tweee opties:
1) Er heeft een ander lid ook een ruilverzoek ingediend op een andere datum waarop jij wel zou kunnen.
In dit geval is er een ruilmogelijkheid. Selecteer dan die datum en het betreffende lid en klik op opslaan. Het betreffende lid ontvangt dan automatisch een email en kan het ruilverzoek via een link dan accepteren. Als het geaccepteerd is of afgewezen, dan ontvang jij daarvan ook automatisch een email.
2) Er heeft niemand anders een ruilverzoek ingediend of op een datum dat jij ook verhinderd bent.
In dit geval valt er niets te ruilen en vul je in: "nog geen goede ruilmogelijkheid gevonden" en klikt op opslaan. Dan is het even afwachten of zich iemand aandient om te ruilen.
Lukt het ruilen niet?
Wacht niet tot vlak voor de dienst, anders loop je het risico dat niemand het over kan nemen en de bar bijvoorbeeld gesloten moet blijven. Stelregel: Indien je een week van tevoren niet via MijnCaptain hebt kunnen ruilen, benader dan een van de leden persoonlijk of hij/zij met jou wil ruilen.